خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

طب سوزنی و حجامت

امروزه درمان با طب سنتی بسیار رایج شده است. دیگر تاثیرات مفید طب سنتی بر کسی پوشیده نیست. یکی از اقدامات درمانی که در طب سنتی انجام می گیرد، حجامت است. حجامت فواید بسیاری دارد از جمله:

حجامت با ایجاد یک التهاب موضعی باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و تکثیر سلول‌های دفاعی بدن می‌شود. 

*حجامت سیستم انعقادی و ضدانعقادی بدن را تنظیم می‌کند. 

*حجامت بر تیموس که از مهمترین مراکز آموزش سلول‌های دفاعی است تأثیر مستقیم دارد. 

*حجامت ترافیک لنفاوی را با ایجاد فشار منفی کنترل کرده و باعث افزایش لنف در این سیستم می‌شود. 

*حجامت با کاهش غلظت خون تراکم سلولی را در مویرگ‌ها کاهش داده، اکسیژن‌رسانی را بهبود بخشیده و بار قلب و ریه را تعدیل می‌کند. 

*حجامت با تصفیه خون، مواد زائد، مضر و مسموم را از خون خارج می‌کند. 

*حجامت غدد غیرفعال یا کند بدن را فعال و از طرف دیگر فعالیت غدد پرکار بدن را کاهش می‌دهد؛ به‌عبارت دیگر باعث تعدیل فعالیت غدد داخلی بدن می‌شود (دکتر یوهان آبله محقق آلمانی نیز روی این مکانیزم تأکید فراوان دارد). 

*حجامت با تحریک سلول‌های موجود در جدار مویرگ‌ها، باعث ترشح فاکتورهای دفاعی بدن از این سلول‌ها می‌شود اگر شما هم می خواهید حجامت انجام دهید ، حتما سعی کنید به مراکز معتبر و دارای مجوز مانند مرکز حجامت شهرک گلستان مراجعه نمایید..

علاوه بر حجامت ، امروزه از طب سوزنی نیز به طور وسیعی در درمان و بهبود روند بیماری ها استفاده می گردد. 

در این روش با وارد کردن سوزن‌های بسیار نازک در سطح پوست، باعث تحریک عصب‌های موجود در آن قسمت می‌شود. به عبارتی طب سوزنی یک روش کاملاً غیر تهاجمی برای تحریک نقاط عصبی در داخل بدن است که معمولا با اهداف خاصی انجام می‌شود. امروزه در فیزیوتراپی نیز از سوزن خشک استفاده می گردد. شما می توانید برای انجام طب سوزنی به طب سوزنی شهرک گلستان مراجعه نمایید در مرکز فیزیوتراپی ثمین.

کاربردهای طب سوزنی و سوزن خشک تقریبا در یک سطح است و از هر دو مورد می‌توان در درمان انواع بیماری‌های اسکلتی و عضلانی از قبیل زانو درد، کمردرد، سیاتیک، تونل کارپال، التهاب تامدون‌ها، فیبرومیالژیا و.. استفاده کرد. چیزی که در این قسمت مورد توجه قرار میگیرد، روش استفاده از درای نیدلینگ برای درمان بیماری‌هاست در سایت محله ما نیز لیستی از تمامی مراکز فیزیوتراپی و مراکز انجام طب سنتی و حجامت و طب سوزنی را می توانید مشاهده کنید..

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.