خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

معرفی رشته های مدیریت کسب و کار نوپا یا جدید

معرفی رشته های مدیریت کسب و کار نوپا یا جدید

رشته مدیریت کسب و کار نوپا یا همان استارت آپ، گامهای موثر و زیادی برای حضور فعال‌ زنان در حوزه اقتصاد و مدیریت داشته است. با تحصیل در این رشته، امکان دست یافتن به موقعیت‌های شغلی مهم و رده بالایی چون مدیریت برای بانوان بیشتر از پیش شده است. هر چند میان تحصیل زنان و مردان در این رشته هم تفاوت‌هایی وجود دارد. برای مثال، مردان مشغول به تحصیل در این رشته بیشتر تمایل به مطالب و دروس در حوزه رهبری دارند و زنان بیشتر به اخلاق و منابع انسانی گرایش و توجه دارند.

 

مدیریت کسب و کار چیست؟

مدیریت (اداره کردن) می‌تواند به صورت فرآیند سازمان‌‌دهی مؤثر منابع جهت دستیابی به اهداف تعریف شود. مدیریت کسب و کار یا استارتاپ، به‌کارگیری این فرآیند در یک سازمان مشخص است. یک مدیر کسب و کار ممکن است دارای سطح وسیعی از مسئولیت باشد که این بستگی به سازمان موردنظر دارد. با این وجود برخی عملکردهای کلی در همه کارهای مدیریتی موجود است که شامل: برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، تعیین کارکنان، جهت‌دهی امور، کنترل و بودجه‌بندی می‌شوند.

 

برنامه‌ریزی

یک مدیر کسب و کار ملزم به برنامه‌ریزی و آماده‌سازی سازمان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر است که ممکن است شامل کارهای مختلفی شود از جمله برآورد بودجه، تحقیق بازار و ارائه استراتژی. به طور اساسی این عملکرد نشان‌دهنده محل قرارگیری سازمان، جهت‌گیری آن و چگونگی تأمین منابع است.

 

سازمان‌دهی

زمانی که اهداف تعریف شدند، مدیر کسب و کار مسئولیت‌های مورد نظر را تشخیص داده، افراد را مورد آنالیز قرار می‌دهد و ابزار مورد نیاز را برآورد می‌کند و به تقسیم وظایف می‌پردازد. این مرحله ممکن است شامل بازبینی سازمان، توسعه گروه‌های جدید و یا تعریف مشاغل جدید باشد. هدف ایجاد محیطی بهینه برای عملکرد مؤثر و نتیجه‌بخش است.

 

تعیین کارکنان

پیدا کردن فرد مناسب جهت کارهای مختلف بخش بسیار مهمی از مدیریت کسب و کار است. تعیین مشاغل مورد نیاز، آماده‌سازی تعاریف کارها، انتخاب و آماده‌سازی از جمله بخش‌های مختلف کار یک مدیر است. یک مدیر خوب معیارهایی از قبیل تنوع، اخلاق، سیاست و سایر پارامترهای مورد نیاز برای هر کار را در محیط کسب و کارش تشخیص می‌دهد.

 

 جهت‌دهی امور

نکته جالب در مورد جهت‌دهی امور به دست آوردن نقطه بالانس بین کارکنان مورد نیاز و تولید اقتصادی است. این امر شامل تخصیص مناسب منابع و فراهم نمودن سیستم حمایتی است که به مسائل سریعاً پاسخ دهد. یک مدیر کسب و کار لازم است با داشتن شخصیت فردی بالا، به کارکنانش روحیه داده و آن‌ها را جهت دستیابی به اهداف مشترک هدایت کند.

 

کنترل

کنترل عبارت است از ارزیابی کیفیت در تمام مراحل سازمان. یک مدیر با دنبال کردن کارها و مقایسه آن‌ها بر اساس یک نقشه استراتژیک، انحراف از هدف را به حداقل می‌رساند. کنترل امور شامل تحلیل هزینه‌ها، مدیریت اطلاعات، اندازه‌گیری عملکرد و عملکرد به‌موقع است.

 

بودجه‌بندی

دنبال نمودن و بازبینی بودجه یکی از عوامل بسیار بحرانی موفقیت هر مدیر است که اغلب توسط دوره‌های آموزشی مختلف مدیریت کسب و کار مورد تمرکز قرارگرفته و معمولاً شامل فاینانس، محاسبات و نرم‌افزارهای محاسبه بودجه می‌شود.

زمینه اساسی دیگری برای مدیریت کسب و کار شامل آمار، بازاریابی، منابع انسانی و اقتصاد نیز لازم‌اند. همچنین عواملی همچون تصمیم‌گیری، منطق، حل مسئله و مهارت‌های شخصیتی نقش بسیار مهمی در مدیریت کسب و کار بر عهده دارند. رشته مدیریت کسب و کار یا MBA یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دنیا به حساب می‌آید. هدف بیشتر افراد از تحصیل در خارج از کشور در این رشته، ورود به دنیای کسب و کار و حضور موثرتر در آن است. بیشتر دانشجویان این رشته در نظر دارند تا پس از فارغ‌التحصیل شدن، کسب و کاری مخصوص به خود راه‌اندازی کنند. در واقع، کارآفرینی یکی از مهم‌ترین ابعاد این رشته و آموزش‌هایی است که رشته مدیریت کسب و کار به دانشجویان ارائه می‌کند. در این مقاله با رشته مدیریت کسب و کار بیشتر آشنا خواهیم شد و دلیل علاقه‌مندی و استقبال از آن را بررسی می‌کنیم.

 

۱۰ دوره برتر MBA جهان در سال ۲۰۱۸ کدامند؟

رشته مدیریت کسب و کار امکان تحصیل به شکل آنلاین و از راه دور را هم فراهم کرده است. به همین خاطر علاقه‌مندانی که به دلیل دغدغه‌های کاری و… قادر به مشارکت حضوری در دانشگاه ندارند به راحتی می‌توانند از دروس ارائه شده آنلاین بهره ببرند. کسب تجارب عملی در حین تحصیل در این رشته نیز از ملزوماتی است که ورود به بازار کار را ساده‌تر می‌سازد.

کارآفرینی ، بزرگ‌ترین محرک برای تحصیل در رشته MBA

 

رشته مدیریت کسب و کار - کارآفرینی

کارآفرینی یکی از مهم‌ترین دانش‌ها و مهارت‌هایی است که افراد با تحصیل در رشته MBA دنبال می‌کنند. افزایش امید به کارآفرینی به کمک این رشته تحصیلی، باعث استقبال بی‌نظیر افراد مختلف در نقاط مختلف جهان از مدیریت کسب و کار شده است. البته پست‌ها و موقعیت‌های شغلی بسیار مهم و درآمد خوبی که شرکت‌های گوناگون به فارغ‌التحصیلان این رشته پیشنهاد می‌کند هم دلیل دیگری برای افزایش تعداد دانشجویان در این رشته است.


 

بهترین مدارس کسب و کار برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت

محبوبیت کارافرینی و امیدواری دانشجویان به آن برای راه‌اندازی کسب و کاری تازه و داشتن فرصت‌های شغلی موفق باعث شده است تا دانشگاه‌های مختلف روی این موضوع تاکید کنند و از کارآفرینی به عنوان یکی از عناصر اصلی بازاریابی رشته مدیریت کسب و کار بهره ببرند. شمار دانشگاه‌هایی که در دنیا رشته مدیریت کسب و کار را ارائه می‌کنند به شدت رو به افزایش است؛ به همین دلیل، متقاضیان تحصیل باید در انتخاب دانشگاهی معتبر دقت لازم را به خرج بدهند.

 

بهترین دانشگاه های کسب و کار در کدام کشور ها هستند؟

این رشته در سراسر دنیا خواهان و طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل علاقه زیاد متقاضیان به تحصیل در این رشته، شمول و جامعیت آن است. به این معنی که افراد مختلف با پیشینه‌های تحصیلی گوناگون می‌توانند در این رشته نام‌نویسی کرده و به ادامه تحصیل بپردازند. مهم‌ترین دلیل این است که این افراد قادر به تعمیم موضوعات این رشته با زمینه کاری یا تحصیلی قبلی خود هستند. بنابراین گستره وسیعی از امکانات کارآفرینی مختلف برای افراد با تخصص‌های گوناگون فراهم می‌شود. تحصیل در این رشته و افزایش شمار فارغ‌التحصیلان آن در صورتی که همراه با کارآفرینی و راه‌اندازی‌ کسب و کارهای تازه باشد، منافع زیادی برای اقتصاد هر جامعه‌ای به همراه خواهد داشت. ضمن این که به کارگیری علوم و فنون آموزش داده شده در این رشته مدیریت کسب و کار می‌تواند موجب رشد و شکوفایی افراد در محل کارشان بشود و رویکردهای تازه‌ای برای انجام مشاغل سنتی فراهم آورد.