خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

فعالیتهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر در منطقه 22 تهران

فعالیتهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر در منطقه 22 تهران

فعالیتهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر در منطقه 22 تهران به قرار زیر می باشد:

  1. صادر کردن پروانه های ساختمانی شامل :بازدید و تشکیل پرونده، پیگیریهای لازم در رابطه با متقاضیان پروانه های تخریب و نوسازی ساختمان، احداث بنا، افزایش، توسعه ساختمان، تعمیرات اساسی ساختمان، تعمیرات جزیی ساختمان، تبدیل و تقسیم واحدها، تغییر کاربری، تغییر نقشه، تعویض ناظر، تعویض محاسب، صدور المثنی، اصلاح، تمدید و ابطال انواع پروانه ها در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد.
  2. انجام خدمات نظارت فنی :تشکیل پرونده، بازدید و پیگیری های لازم در رابطه با متقاضیان گواهی پایان کار، گواهی قدمت بنا ، پایان کار آپارتمانی، تمدید گواهی پایان کار، گواهی عدم خلاف، اعلام بلامانع بودن از نظر ناحیه، شهرسازی، حفاری، استرداد ما به التفاوت و تهیه پیش سن در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد.
  3. انجام خدمات کسب و پیشه: تشکیل پرونده، بازدید و پیگیری های لازم در رابطه با متقاضیان پروانه کسب در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد.
  4. انجام خدمات مربوط به تفکیک و تجمیع: تشکیل پرونده، بازدید و پیگیری های لازم در رابطه با متقاضیان: تفکیک و افراز، تجمیع، تفکیک و تجمیع در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد. 
  5. انجام استعلامها:  تشکیل پرونده، بازدید و پیگیری های لازم در رابطه با متقاضیان : استعلام طرح تفصیلی، استعلام میزان اصلاحی، استعلام های مربوط به ثبت، دارایی، آب، برق، گاز، مخابرات، مترو، نظام مهندسی و بانکها در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد.
  6. انجام پیگیری شکایات شهروندان: دریافت شکایات، تشکیل پرونده، انجام بازدید و پیگیری های شکایات شهروندان در رابطه با : شکایتهای مربوط به تخلفات مجاورین، مشاعات و اختصاصیات، اعلام خسارات در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد.
  7. انجام خدمات مرتبط با مودیان پرداخت عوارض : دریافت و ارائه فیش های عوارض و نوسازی، کسب و پیشه، بهای خدمات، بهای خدمات پسماند، عوارضی خودرو، نقل و انتقال و مفاصا حساب به شهروندان متقاضی در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد.
  8. انجام حوزه خدمات شهری :تشکیل پرونده، بازدید و پیگیری های لازم در رابطه با درخواست متقاضیان مجوز: خاکبرداری، خاک برگ، غرفه های میوه و تره بار، زیباسازی، ساماندهی مشاغل، تابلوهای تبلیغاتی، حمل نخاله و زباله و امور مربوط به بهشت زهرا در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد.
  9. انجام حوزه فنی و عمرانی :تشکیل پرونده و پیگیری های لازم در رابطه با متقاضیان : مجوز حفاری، برگزاری تورهای گردشگری برج میلاد، ارائه اسناد فنی مناقصات شهرداری  در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد.
  10. انجام حوزهٔ حمل ونقل و ترافیک: ثبت نام الکترونیکی متقاضیان آرم ورود به محدوده طرح ترافیک، تشکیل پرونده جهت واگذاری شعب پیک بادپا در شهر تهران، تشکیل پرونده و پیگیری جهت متقاضیان معاینه فنی خودرو، ثبت نام متقاضیان تاکسی و اتوبوس، مسافربرهای شخصی، اشخاص و موسسات خصوصی، فروش بلیط اتوبوس های بین شهری و کارتهای اعتباری مترو و اتوبوس در منطقه 22 تهران توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد.
  11. انجام حوزہ املاک و مستغلات :تشکیل پرونده املاک و اراضی واقع در مسیر پروژه های عمرانی، پیگیری گردش پرونده های املاک و اراضی مذکور، تشکیل پرونده و پیگیری اضافه مساحت و املاک متروکه، توزیع اسناد مزایده شهرداری تهران به متقاضیان می باشد.

آیا در منطقه 22 به امکانات عمومی و جنبه های تفریحی ساکنین توجه می شود؟

آیا در منطقه 22 به امکانات عمومی و جنبه های تفریحی ساکنین توجه می شود؟

می توان به جرات گفت: یک عامل مهم در توسعه منطقه 22 وایجاد انگیزش در کسب و کارها، امکانات عمومی و جنبه های تفریحی می باشد. با اهمیت ترین عوامل آبادانی محله ها که موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی در سطح منطقه می شود همین نکته است. این مهم که بدون آلوده سازی محیط زیست، زمینه ایجاد اشتغال و توسعه و رفاه اهالی را فراهم می کنند باید مورد توجه قرار گیرد.

برنامه ریزی راهبردی در امر امکانات عمومی و جنبه های تفریحی در کلیه سطوح منطقه 22 تهران برای دستیابی به توسعه و مدیریت موفق امری اساسی است. با برنامه ریزی برای  امکانات عمومی و جنبه های تفریحی توانمندی جذب منابع مورد نیاز اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی برای انجام این امر فراهم می گردد.

منطقه 22 تهران به علت مجاورت با کوه های شمال غرب تهران و دریاچه چیتگر و همچنین جنگل چیتگر و باغ گیاه شناسی ملی ایران، جایگاه منحصر بفردی را در مناطق تهران بدست آورده است.

گام های ضروری

در زمینه امکانات عمومی و جنبه های تفریحی چند مورد زیر لازم و ضروری بنظر می آید.

1.      ساماندهی وضعیت اطلاع رسانی

2.      بروز رسانی ابزارها و تجهیزات گردشگری

3.      آموزش و توسعه نیروی انسانی

4.      ساماندهی خدمات و حمل و نقل عمومی

5.      برنامه ریزی و مدیریتی راهبردی

 برنامه ریزی برای دست یابی به موارد مذکور در منطقه 22 می تواند راهگشا باشد. به طور کلی می توان امکانات عمومی و جنبه های تفریحی منطقه  را به کمک ظرفیت های طبیعی و بهره وری آن در آینده  و همچنین با هماهنگی با آداب و رسوم و شیوه های زندگی مردم  برای کسب انگیزه محله ها و ساکنین آنها  مورد استفاده قرار داد.

مشخصات بهترین مهد کودک و پیش دبستانی

مشخصات بهترین مهد کودک و پیش دبستانی

اهمیت مهد کودک 

بررسی های مختلف نشان داده که بچه هایی که در دوران کودکی به مهد کودک و پیش دبستانی رفته‌اند و ثبت نام کرده اند. در سال های ابتدایی مدرسه در هرسن و سال که باشند، میزان یادگیری آنها و تعاملات اجتماعی و کارهای تیمی آن ها بیشتر از کودکانی است که به مهد نرفته اند. کودکان که دوره پیش دبستانی رو طی کرده‌اند بهتر با افراد تعامل می‌ کنند و مهارت های گفتاری و کلامی آنان بهتر است.

در مهد کودک و پیش دبستانی بچه ها یاد می‌گیرند در بازی با دیگران مشارکت کنند و در کارهای تیمی و گروهی حضوری فعال داشته باشند. در حدود سنین 3 سالگی بیشتر کودکان در وضعیتی هستند که مایلند زمان بیشتری را در کنار هم سن و سال های خود و در بین جمع بگذرانند. مهدکودک و پیش دبستان برای کودکانی باعث توانمندی استقلال از پدر و مادر برای بچه می باشد.

دلایل رفتن به مهد کودک و پیش دبستانی

متخصصان 3 دلیل عمده را برای رفتن کودکان به مهد و پیش دبستان ذکر می نمایند؛

یادگیری تعاملات اجتماعی و برقراری ارتباطات موفق.

رشد و شکوفایی خلاقیت کودک.

بالا رفتن تحمل سختی ها و مشکلات در گروه و افزایش حس ایثار و گذشت.

والدین عزیز باید توجه داشته باشند که مهد کودک و پیش دبستانی فقط جایی برای نگه داشتن کودکان و خردسالان نیستند، زمینه رشد و تعالی کودک را می توانند فراهم کنند. البته به شرط آنکه شرایط لازم را داشته باشند.

البته برای این مهم در مهد کودک باید شرایط فرهنگی و تفریحی لازم فراهم باشد. یعنی کودک با بازی های طراحی شده بتواند مطالب ذکر شده را بطور غیر مستقیم و مستمر فرا بگیرد. تا به این صورت این مفاهیم در ذهن و جان او ماندگار گردد و در سنین بالاتر در ضمیر ناخودآگاه کودکان به آنها در انتخاب های درست یاری رساند.

امتیازهای که پیش دبستانی و مهد کودک ها دارند

در مهدکودک و پیش دبستان با وجود کادر متخصص در زمینه های مختلف، چه از نظر آموزشی و چه از نظر روانشناسی اطلاعات و مشاوره های خوبی به پدر و مادرها ارائه می گردد. والدین آگاهی بیشتری نسبت به تربیت کودک خود پیدا می کنند. از آنجا که کودکان در محیط و شرایط مختلف قرار می گیرند و زیر نظر مربیان بررسی می شوند در صورت بروز مشکلات، زودتر شناسایی شده و چاره اندیشی می شود.

بهترین و مناسب ترین مهد کودک و پیش دبستانی

ابعاد و اندازه مناسب برای فضای مهدکودک و پیش دبستان

توجه ویژه به امنیت و حراست از کودکان

مدیریت مناسب مجموعه در هزینه ها و زمان و فضا 

مربیان آموزشی و مشاوران تربیتی با اخلاق و صبور و متخصص

داشتن برنامه های مدون و تکنولوژی های آموزشی متناسب

رعایت موارد بهداشتی و سلامت کودکان

این موارد در بعضی از مناطق که مهدکودک و پیش دبستانی با توجه به جمعیت کمتر می باشد، مانند منطقه 22 تهران  اهمیت بیشتری دارد.