خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

رهن و اجاره آپارتمان منطقه 5 تهران

رهن و اجاره آپارتمان در منطقه 5 تهران

منطقه 5 تهران در غرب تهران محله هایی مانند: شهر زیبا، جنت آباد، شهران، باغ فیض، پیامبر، صادقیه، سردار جنگل و... را شامل می شود. حتما برای شما هم که در منطقه 5 تهران زندگی می کنید قیمت رهن و اجاره آپارتمان منطقه 5 تهران مهم است. منطقه 5 تهران موقعیت جغرافیایی و مسکونی خوبی دارد.

معمولا همه ساله با آمدن فصل تابستان، بازار رهن و اجاره آپارتمان هم حسابی داغ می شود. معمولا صاحبان ملک و صاحبان آپارتمان ترجیح می دهند که به بنگاه ها یا مشاورین املاک نزدیک مراجعه کرده و مشخصات ملک و شرایط اجاره را بگویند. مستاجران هم باید به آن بنگاه ها رفته و مشخصات و شرایط املاک را بپرسند.

در صورتی که امروزه مالکان اگر آپارتمان یا ملک مورد اجاره یا فروش خود را در بستری مانند یک وب سایت قرار دهند، هم تعداد افراد بیشتری امکان مشاهده آن را دارند و هم مستاجران نیز راحت تر بازار رهن و اجاره آپارتمان را رصد کرده و مشخصات و شرایط آن را مشاهده کنند. 

سرمایه‌گذاری در واحدهای کوچک منطقه 5
مشاوران املاک می‌گویند کل قراردادهای مسکن، چه مربوط به خرید و فروش باشد، چه رهن و اجاره، نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده اما در همین میزان معامله هم، بیشتر قراردادهایی که از بهمن سال ۱۳۹۷ تا فروردین سال ۱۳۹۸ نوشته شده مربوط به خرید و فروش بوده و حجم کمتری از معاملات به رهن و اجاره اختصاص داشته است.
از طرف دیگر، بیشتر مستأجران سعی بر تمدید قرارداد اجاره دارند و صاحبخانه‌ها اجاره بهایی حدودا ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر از سال قبل از مستأجران طلب می‌کنند. امسال هم مثل گذشته، خانه‌هایی با متراژ پایین‌تر (کمتر از ۱۰۰ متر) بیشتر روی بورس هستند و نرخ رشد اجاره‌بهای آن‌ها بیشتر است.

اجاره بیشتر با رهن پایین تر
نکته دیگری که بیشتر مشاوران املاک به آن اشاره می‌کنند احتمالا برای مستأجران یک خبر خوش به حساب می‌آید. آن‌ها می‌گویند برخلاف تصور عموم، رشد اجاره مسکن -حتی در ماه‌های پر رونق بهار و تابستان- از نرخ تورم بیشتر نخواهد شد چون بازار کشش چنین جهش قیمتی را ندارد و مستأجران و صاحبخانه‌ها سعی می‌کنند روی نرخ‌های واقعی‌تری به توافق برسند. در واقع امسال برخلاف سال‌های گذشته رشد اجاره‌بها متناسب با رشد قیمت ملک نیست و بر اساس نرخ اجاره سال قبل تعیین می‌شود، یعنی همان حدود ۳۰ تا ۳۵درصد رشد. 
امسال هم مثل سال گذشته، از یک سو به خاطر نرخ پایین سود بانکی و از طرف دیگر، به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی، بیشتر صاحبخانه‌ها تمایل به دریافت اجاره بهای بالاتر و رهن پایین‌تر دارند. به طوری که بسیاری از قراردادهای تمدید اجاره، با برگرداندن بخشی از پول رهن و جایگزین کردن آن با اجاره بها منعقد می‌شود. همچنین در سال ۹۸ رکود خرید و فروش همچنان ادامه دارد و رشد ۵۰ تا ۷۰درصدی که قیمت ملک در سال گذشته داشت، باعث شده خریداران خانه اولی قدرت خریدشان را نسبت به سال ۹۶ و ۹۷ از دست بدهند و سرمایه‌شان را صرف رهن و اجاره کنند.

در نهایت کارشناسان املاک به مستأجرها و خانه اولی‌ها توصیه می‌کنند که اگر پول نقد در دست دارند، تعلل نکرده و منتظر تکان خوردن اوضاع و ارزان شدن ملک نمانند. بلکه هر طور شده با وام مسکن ملکی کوچک حتی در حاشیه شهر خریداری کنند چرا که طبق تجربه آنها، هر ملکی کما بیش ظرف ۵ سال دچار رشد قیمت می‌شود و سرمایه اولیه آن‌ها افزایش پیدا میکند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.