خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

دریاچه خلیج فارس (چیتگر)

دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
بعضی به آن دریاچه خلیج فارس و برخی به آن دریاچه چیتگر می گویند. شاید تا چند سال پیش تصور دریاچه ای نیلی رنگ با مرغانی دریایی در میان دود و دم پایتخت، شبیه رویایی دلپذیر از آرمان‌شهری در دور دست ها به نظر می رسید و کسی گمان نمی برد بتواند تنها با قصد سفر به غرب تهران، محیطی زیبا و نشاط آور را ببیند؛ اما امروزه و پس از گذشت سال ها، آرزویی قدیمی، در نهایت واقعیت در برابر چشمان شما قد علم می کند و شاید کمتر کسی بداند که دریاچه چیتگر تحقق ایده ای سی ساله باشد!  اسم درست آن دریاچه شهدای خلیج فارس می باشد. دریاچه خلیج فارس تهران در سایت محله ما معرفی شده است.

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس، این گستره آبی رنگ و جذاب در حال حاضر یکی از مقاصد تفریحی و پرطرفدار شهر تهران است و نه تنها در آخر هفته ها و روزهای گرم تابستانی، بلکه در میان هفته و حتا اوقات سرد زمستانی نیز میهمانان بسیار دارد. از طرفی نه تنها خود دریاچه، بلکه در پارک اطراف و منطقه ساحلی نزدیکش، فضای وسیعی در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد. خانواده ها به دریاچه خلیج فارس می روند تا تفریح و آب هوای متفاوتی را در قلب شهر بزرگ تهران تجربه کنند.

چرا دریاچه خلیج فارس جذاب است؟

دریاچه خلیج فارس یا چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است. یکی از جذاب ترین دیدنی های شهر تهران است. در اطراف این دریاچه از سینما بگیرید تا انواعی از تفریحات هیجانی در اختیار شما قرار می گیرد. می توانید از یکی از شکیل ترین مراکز خرید پایتخت (باملند) خرید کنید. در اطراف دریاچه چیتگر از اجراهای خیابانی هنرمندان بی نام و نشان پایتخت لذت ببرید. این دریاچه برای تفریح در چهار فصل سال جایی مناسب است. برای ورود به این دریاچه لازم نیست هزینه ای بپردازید. 
در روزهای بهاری و تابستانی می توانید در کنار دریاچه پیک نیک کنید. در اطراف دریاچه چیتگر گزینه های تفریحی بسیاری وجود دارد و می توانید در یک روز از چند جاذبه بازدید کنید. در سایت محله ما بیشتر با امکانات شهری منطقه 22 اطلاع پیدا کنید.

بزرگ ترین دریاچه مصنوعی کشور  ایران در شهر تهران
امروزه دریاچه وسیع و مصنوعی چیتگر نه تنها یکی از جاذبه های تفریحی کلان شهر تهران محسوب می‌شود، بلکه عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور را هم از آن خود کرده است. این مجموعه تفریحی با وسعت 250 هکتار که 130 هکتار آن به خود دریاچه اختصاص دارد، در غرب تهران و منطقه 22 شهری قرار گرفته است. وقتی دریاچه چیتگر را برای خوش گذرانیِ چند ساعته انتخاب می کنید، دست بازی برای تفریح دارید؛ می شود یک راست به سراغ قایق های بزرگ و کوچک دریاچه بروید و قدری در پهنه آبی پایتخت گردش کنید و یا به سراغ مرکز خرید شیک و لوکسش یعنی بام لند در بخش شرقی دریاچه بروید و پس از خریدی مفصل، دقایقی خوشمزه را در میان رستوران ها و کافه های متنوع آن بگذرانید. نکته جالبی که درباره بخش بام لندِ دریاچه وجود دارد، آرامش قابل توجه آن است. اگر ورودی های شرقی دریاچه را انتخاب کنید، ابتدا با حجمی از ماشین ها و آدم ها رو به رو می شوید که شاید باعث شوند قید بازدید از دریاچه را بزنید؛ اما این شلوغی را نادیده بگیرید، ماشین را پارک کنید و به سراغ مجموعه بام لند بروید. به زودی دیگر اثری از آن همه هیاهو نخواهید دید و فضای آرامش بخش مجموعه رضایت تان را جلب می کند. 
دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، شاهد یک مجموعه تفریحی منحصر به فرد به نام «سرزمین شگفت انگیز» است که دارای مدرن‌ترین و مهیج‌ترین دستگاه‌های تفریحی است.

ضلع شمالی دریاچه بازی هایی چون پیست پرش در آسمان، برج هیجان، هرم هیجان است.
ضلع غربی دریاچه نیز بازی هایی نظیر ماشین کوبنده، سافاری پارک وحشت، اسکیت یو، سوله بازی و جایزه، کارتینگ غرب را دارد.

بنابراین اگر اهل تفریحات هیجانی هستید، بخش شمالی و غربی دریاچه باب میل شما خواهد بود. باید بدانید بازی های هیجانی زیپ لاین، پیست پرش در آسمان و یا سینمای 6 بعدی و بسیاری دیگر پیش روی شما هستند. البته که این ها تنها گزینه های شما در دریاچه چیتگر نیستند و زمین های بازی کودکان، چرخ و فلک و دو پیست کارتینگ نیز در این مجموعه تفریحی به چشم می خورد. در کنار این ها، اگر آدم آرامی هستید و با هیجان میانه خوبی ندارید، باید بدانید در دور دریاچه چیتگر امکان پیاده روی و دوچرخه سواری را هم خواهید داشت. تنها کافیست وارد مسیرهای پیاده روی و یا پیست دوچرخه اطراف دریاچه شوید و ضمن لذت بردن از چشم انداز چیتگر و پرندگان دریاچه، از میان پل ها و گذرگاه های جذاب این دریاچه نیلگون عبور کنید. 
خوب است بدانید دریاچه چیتگر از جنوب به پارک جنگلی چیتگر می‌ رسد و از شمال و بخش شرقی با بافت مسکونی منطقه همراه است، به طوری که در طی روز و شب هنگام، انعکاس نور و تصویر ساختمان ها و آسمان خراش های منطقه را در آب های نیلگون دریاچه خواهید دید. 80 درصد آب این دریاچه از رودخانه کن و روان آب های حوزه میانی و سطحی تامین می‌شود و از آب خود دریاچه نیز برای آبیاری بخشی از فضای سبز چیتگر و پارک آن استفاده می شود. 
جالب آن که در تابستان 1394، کارشناسان انجمن بین المللی مدیریت پروژه، به تهران آمدند و از دریاچه چیتگر بازدید داشتند. این افراد با ارزیابی مثبت خود از مجموعه تفریحی گردشگری دریاچه چیتگر، آن را یکی از 10 پروژه برتر جهان در سال 2015 معرفی کردند.
این دریاچه که در ابتدا چیتگر نام داشت پس از مدتی تغییر نام پیدا کرد. از آن جایی که محدوده دریاچه شباهت هایی با نقشه ایران دارد، بهانه ای پیش آمد تا به جهت پاسداشت دلاوری ها و فداکاری های شهیدان گران قدر خلیج فارس، نام دریاچه خلیج فارس را برای این دریاچه مصنوعی انتخاب کنند. امروزه این دریاچه با هر دو نام دریاچه خلیج فارس و دریاچه چیتگر در میان مردم شناخته می شود.

قسمت های مختلف و زیبا از دریاچه چیتگر 
دریاچه چیتگر نه تنها بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران، بلکه بزرگ ترین مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری تهران است که در حال حاضر یکی از مکان های تفریحی پر تردد و شلوغ تهرانی ها خصوصا در آخرین روزهای هفته محسوب می‌شود. وسعت قسمت ساحلی و امکانات دریاچه چیتگر در حدود 120 هکتار ارزیابی می شود و با این وجود می توان تصور کرد چه حجمی از خوشی در برابر ما قرار دارد. 
دریاچه وسیع چیتگر تهران دو ورودی اصلی دارد که یکی در سمت شرق و مرکز خرید بام لند و دیگری در سمت غرب دریاچه واقع شده اند و دسترسی های مختلفی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. 
دریاچه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر به دلیل قرارگرفتن در مسیر بادهای غربی- شرقی تهران می‌توانند علاوه بر تلطیف هوا و بالا بردن رطوبت در سطح شهر تهران با استقرار کاربری‌های تفریحی - گردشگری مناسب سهم به سزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد. این دریاچه همچنین علاوه بر ایجاد چشم اندازهای زیبا و منحصربه‌فرد می‌تواند سبب کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌های فصلی و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی گردد.
مجموعه تفریحی توریستی دریاچه شهدای خلیج فارس دارای3 جزیره با نامهای شهدای تنب کوچک، شهدای تنب بزرگ و شهدای ابوموسی با عملکردهای فرهنگی، مذهبی، تفریحی، پذیرایی و هنری است. جزیره شهدای تنب بزرگ با مساحت 10000 متر مربع با کاربری فرهنگی و مذهبی، جزیره شهدای تنب کوچک با مساحت 4000متر مربع با کاربری فرهنگی، اجتماعی و هنری، جزیره شهدای ابوموسی با مساحت 13000 مترمربع با کاربری خدماتی، تفریحی و پذیرایی مجهز به اسکله، قایق برقی و قایق امداد و همچنین قایقهای تفریحی و پدالی است.
آدرس:
    همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس
تلفن گویا: 24557
تلفن: ۰۲۱۴۴۷۳۱۵۸۴ - ۰۲۱۴۴۷۱۴۳۳۳  
   
مسیر دسترسی به دریاچه:
مسیر شماره یک: همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس
مسیر شماره دو: اتوبان آزادگان شمالی، خروجی شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس
مسیر شماره سه: جاده مخصوص کرج، خروجی ایران خودروی شمالی
در وب سایت محله ما می توانید از اطلاعات و امکانات منطقه22 تهران شامل شهرک راه آهن و شهرک گلستان و میدان دریاچه و چیتگر باخبر شوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.