خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

دفتر پیشخوان دولت در تهران

همانطور که می دانید از آنجا که در سال های اخیر تقاضا برای تاسیس دفتر پیشخوان دولت افزایش چشمگیری داشته، لذا لازم دانستیم تا درباره نحوه دریافت مجوز دفتر پیشخوان دولت اطلاعات جامع و کاملی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. بنابر اعلام گروه وکلای بازرگان، همانطور که می دانید خدمات بی شماری در دفتر پیشخوان دولت انجام می شوند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از : خدمات مربوط به گمرک، خدمات مربوط به بیمه، خدمات مربوط به ثبت احوال، خدماتی که به گواهی نامه مرتبط است، خدمات مربوط به خلافی خودرو ، خدمات مرتبط با مخابرات و ...

برای اطلاع از نحوه ثبت دفتر پیشخوان دولت و دریافت مجوز دفتر پیشخوان دولت آن با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. چنانچه برای دریافت مجوز دفتر پیشخوان نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید،  بهترین دفتر پیشخوان دولت منطقه 22 کلیک کنید..


شرایط تاسیس دفتر پیشخوان دولت

 یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با تاسیس دفاتر پیشخوان باید به آن توجه داشته باشید، شرایطی است که برای این کار باید داشته باشید.

شما به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی می توانید برای این کار اقدام کنید، اما بدون ثبت شرکت فقط می توانید در روستاها فعالیت داشته باشید.

برای فعالیت در شهر ها حتما باید یک شرکت با موضوع فعالیت دفاتر پیشخوان دولت ثبت کنید سپس درخواست مجوز دفاتر پیشخوان نمایید.

صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی. روند صدور پروانه به شیوه الکترونیکی:

 

۱.ورود به سامانه صدور پروانه دفاتر:

۲.ارائه درخواست الکترونیکی توسط متقاضی و بارگذاری مستندات مربوطه؛

۳.اعلام نظر دبیرخانه کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت مستقر در ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان؛

۴.انجام استعلامات صلاحیت حفاظتی، مالیاتی، بیمه ای، بانکی و اماکن توسط دبیرخانه کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت؛

۵.حضور عضو هیئت مدیره و صاحب امضاء شرکت در حراست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوطه؛

۶.اعلام نظر کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در خصوص مکان پیشنهادی؛

 

۷.معرفی به آزمایشگاه های دولتی جهت اخذ تاییدیه عدم اعتیاد توسط کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در صورت مجاز بودن مکان پیشنهادی و استعلامات؛

۸.معرفی به اماکن با در دست داشتن سوء پیشینه و تاییدیه عدم اعتیاد توسط کارگروه؛

۹.تاییدیه کارگروه و اعلام به مناطق نه گانه سازمان؛

۱۰.اعلام از طریق پیامک به متقاضی واجد شرایط دریافت پروانه جهت پرداخت مبلغ حق امتیاز؛

۱۱.پرداخت مبلغ حق امتیاز صدور پروانه توسط متقاضی؛

۱۲.تایید دریافت مبلغ حق امتیاز صدور پروانه توسط اداره درآمدهای سازمان؛

۱۳.صدور پروانه (در صورتی که با هر یک از موارد فوق موافقت شود).

شرایط متقاضیان اخذ مجوز پیشخوان دولت:

الف)اشخاص حقیقی:

 

۱.داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛

۲.اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی؛

۳.نداشتن پیشینه کیفری موثر، عدم اشتهار به فساد منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر؛

۴.دارا بودن گواهی انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم از انجام آن برای افراد ذکور؛

۵.عدم اشتغال در دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت ماده ۱۱۷ آن قانون و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یا هر دستگاه دیگری که از بودجه عمومی کشور استفاده می کند؛

۶.داشتن تایید صلاحیت فردی از مراجع ذیصلاح؛

۷.دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و یا حداقل ۱۰ سال سابقه کارشناسی کاربردی (بر اساس حکم کارگزینی) در دستگاه های دولتی.

ب) اشخاص حقوقی:

 

۱.دارا بودن شرایط تعیین شده در خصوص اشخاص حقیقی برای مدیر عامل یا صاحب امضاء معرفی شده؛

۲.شخص حقوقی باید غیردولتی و محل ثبت آن در کشور جمهوری اسلامی ایران باشد؛

۳.مرتبط بودن موضوع فعالیت درج شده در اساسنامه با موضوع پروانه؛

۴.نداشتن بدهی معوق بانکی، مالیاتی و بیمه ای مطابق قوانین و مقررات مربوط و بر اساس فهرست ارائه شده از سوی مراجع ذیربط؛

۵.شرایط اختصاصی صدور مجوز دفتر پیشخوان دولت (مانند جنسیت، سن، ملیت و غیره):

 

    دارای تابعیت ایرانی

    حداقل فضای مورد نیاز برای ایجاد دفتر پیشخوان خدمات دولت در مناطق شهری ۵۰ متر مربع و برای ایجاد دفتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی ۲۰ متر مربع است.

 

مدارک لازم برای دریافت مجوز دفتر پیشخوان دولت

 

    تصویر سند مالکیت

    تصویر اجاره نامه

    تابعیت ایرانی

    تاییدیه اماکن

    تصویر برابر اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم شخص حقیقی یا مدیر عامل و صاحبان امضاء اشخاص حقوقی

    ۴ قطعه عکس پرسنلی ۴*۳ برای اشخاص حقیقی یا مدیر عامل و صاحبان امضاء اشخاص حقوقی

    تصویر برابر اصل اساسنامه، روزنامه رسمی حاوی آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات سهامداران و هیئت مدیره

    تصویر برابر اصل کارت ملی شخص حقیقی یا مدیرعامل و صاحبان امضاء اشخاص حقوقی

    تصویر برابر اصل کلیه صفحات شناسنامه شخص حقیقی یا مدیرعامل و صاحبان امضاء اشخاص حقوقی

    اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری شخص حقیقی یا مدیر عامل و صاحبان امضاء اشخاص حقوقی

    تصویر برابر اصل مدرک تحصیلی شخص حقیقی یا مدیرعامل و صاحبان امضاء اشخاص حقوقی

    درخواست کتبی شخص حقیقی یا شخص حقوقی با مهر و امضاء افراد دارای حق امضا، براساس آخرین تغییرات مندرج

    اصل گواهی عدم اعتیاد شخص حقیقی یا مدیر عامل و صاحبان امضاء اشخاص حقوقی

 

مدت اعتبار مجوز دفتر پیشخوان دولت شهرک گلستان

مدت اعتبار پروانه پنج سال است و در صورت درخواست دارنده پروانه در چارچوب مصوبات کمیسیون و دستورالعمل های موضوع ماده ۹ برای دوره های پنج ساله قابل تجدید است. با آرزوی موفقیت و سلامت برای شما.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.