خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

خدمات منطقه 22

راهنمای موردنیاز ساکنین منطقه 22

مشخصات بهترین مهد کودک و پیش دبستانی

مشخصات بهترین مهد کودک و پیش دبستانی

اهمیت مهد کودک 

بررسی های مختلف نشان داده که بچه هایی که در دوران کودکی به مهد کودک و پیش دبستانی رفته‌اند و ثبت نام کرده اند. در سال های ابتدایی مدرسه در هرسن و سال که باشند، میزان یادگیری آنها و تعاملات اجتماعی و کارهای تیمی آن ها بیشتر از کودکانی است که به مهد نرفته اند. کودکان که دوره پیش دبستانی رو طی کرده‌اند بهتر با افراد تعامل می‌ کنند و مهارت های گفتاری و کلامی آنان بهتر است.

در مهد کودک و پیش دبستانی بچه ها یاد می‌گیرند در بازی با دیگران مشارکت کنند و در کارهای تیمی و گروهی حضوری فعال داشته باشند. در حدود سنین 3 سالگی بیشتر کودکان در وضعیتی هستند که مایلند زمان بیشتری را در کنار هم سن و سال های خود و در بین جمع بگذرانند. مهدکودک و پیش دبستان برای کودکانی باعث توانمندی استقلال از پدر و مادر برای بچه می باشد.

دلایل رفتن به مهد کودک و پیش دبستانی

متخصصان 3 دلیل عمده را برای رفتن کودکان به مهد و پیش دبستان ذکر می نمایند؛

یادگیری تعاملات اجتماعی و برقراری ارتباطات موفق.

رشد و شکوفایی خلاقیت کودک.

بالا رفتن تحمل سختی ها و مشکلات در گروه و افزایش حس ایثار و گذشت.

والدین عزیز باید توجه داشته باشند که مهد کودک و پیش دبستانی فقط جایی برای نگه داشتن کودکان و خردسالان نیستند، زمینه رشد و تعالی کودک را می توانند فراهم کنند. البته به شرط آنکه شرایط لازم را داشته باشند.

البته برای این مهم در مهد کودک باید شرایط فرهنگی و تفریحی لازم فراهم باشد. یعنی کودک با بازی های طراحی شده بتواند مطالب ذکر شده را بطور غیر مستقیم و مستمر فرا بگیرد. تا به این صورت این مفاهیم در ذهن و جان او ماندگار گردد و در سنین بالاتر در ضمیر ناخودآگاه کودکان به آنها در انتخاب های درست یاری رساند.

امتیازهای که پیش دبستانی و مهد کودک ها دارند

در مهدکودک و پیش دبستان با وجود کادر متخصص در زمینه های مختلف، چه از نظر آموزشی و چه از نظر روانشناسی اطلاعات و مشاوره های خوبی به پدر و مادرها ارائه می گردد. والدین آگاهی بیشتری نسبت به تربیت کودک خود پیدا می کنند. از آنجا که کودکان در محیط و شرایط مختلف قرار می گیرند و زیر نظر مربیان بررسی می شوند در صورت بروز مشکلات، زودتر شناسایی شده و چاره اندیشی می شود.

بهترین و مناسب ترین مهد کودک و پیش دبستانی

ابعاد و اندازه مناسب برای فضای مهدکودک و پیش دبستان

توجه ویژه به امنیت و حراست از کودکان

مدیریت مناسب مجموعه در هزینه ها و زمان و فضا 

مربیان آموزشی و مشاوران تربیتی با اخلاق و صبور و متخصص

داشتن برنامه های مدون و تکنولوژی های آموزشی متناسب

رعایت موارد بهداشتی و سلامت کودکان

این موارد در بعضی از مناطق که مهدکودک و پیش دبستانی با توجه به جمعیت کمتر می باشد، مانند منطقه 22 تهران  اهمیت بیشتری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.